SYROPEK Z KWIATUSZKÓW GŁOGU.

Syrop z kwiatów głogu pierwszy raz go robiłam w smaku jest bardzo dobry.
Co mogę powiedzieć będzie to kolejny syropek robiony na mojej liście wiosną.
Jest bardzo pracochłonny.
Polecam wszystkim którzy są cierpliwi.
Przygotuj się na kilka godzin na świeżym powietrzu, tyle czasu będzsz potrzebować na zebranie kwiatów głogu.
Pamiętacie że zbieramy kwiaty z dala od drogi, najlepiej rano jak zejdzie już rosa, lub popołudniu. Nie zbieramy kwiatuszków po deszczu, muszą być suche KWIATY, wtedy mają pyłek na sobie .
Syrop z kwiatów głogu główniewnie stosuje się na serce ❤️❤️❤️❤️.
Jest to przepiękny krzew , którego zapach czuć na odległość jak kwitnie.
Kwiaty są małe i bardzo niewinne i pełne dobrodziejstw dobrych dla naszego serca.
Z głogu wykorzystujemy kwiaty, a jesienią jego owoce, o kolorze bordowym.
Ja zaczęłam od kwiatuszków w tym roku.
Na jesień spróbuję owoców.
Z zebranych kwiatuszków zrobiłam sobie syrop, bardzo zdrowy, którego najlepiej dodawać do wody 💧, herbaty, ja piję od teraz co drugi dzień, i będę miała serce ❤️zdrowe jak dzwon.
SKŁADNIKI: 
7 dużych garści kwiatuszków głogu
1/2 kg cukru trzcinowego
2 cytryny
1 litr wody
Cytryny dobrze myjemy i kroimy w cienkie plasterki.
Kwiatuszki głogu wsypujemy do garnka zalewamy 1 litrem wody i zaczynamy gotować.
Dosypujemy cukier trzcinowy.
Mieszamy i gotujemy na małym ogniu.
Gotujemy prawie do zagotowania.
Dokładamy plasterki cytryny i jeszcze chwilę gotujemy nie doprowadzając do dużego wrzenia.
Mieszamy co kilka minut.
Odstawiamy garnek z miksturą do wystygnięcia, najlepiej do rana, ja też tak zrobiłam, odstawiłam miksturę z kwiatuszków głogu do rana .

Następnego dnia przecedzamy miksturę przez sitko o drobnych oczkach lub pieluchę tetrową jak komu pasuje, kwiaty wyrzucamy.
Otrzymany syropek z kwiatów głogu zagotować musimy .
Ciepły syropek z kwiatów głogu, wlewamy do wcześniej wyparzonych butelek lub słoików.
Tak zrobiony syrop wstawiamy do lodówki.
Jeśli ma być wypity od razu.
Jeśli ma być do przyszłego sezonu, musimy syropek z kwiatów głogu pasteryzować tak 10-20 minut.
Odwracając ciepłe wyciągnięte słoiki do góry nogami wieczkiem do dołu, żeby lepiej chwyciło.
Wieczko musi pstryknąć po wystygnięciu jak odwrócimy.

Na zdrowie kochani.
Iwona.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sernik na zimno z brzoskwiniami .

SYROP Z ZIELONYCH ORZECHÓW WŁOSKICH.

KOKTAJL OWSIANY Z TRUSKAWKAMI