UCHRONIĄ NAS PRZED NADCIŚNIENIEM ZIEMNIAKI

Jeśli cierpisz na wysokie ciśnienie, chcę Ci powiedzieć, że efektywnym sposobem na jego obniżenie jest ziemniak, a dokładnie JEGO SKÓRKA .

Ziemniaczane obierki trzeba dokładnie umyć, zalać wrzątkiem i gotować przez 10 minut. Odstawić do naciągnięcia i przyjmować po 2 łyżki 4 razy dziennie, przed jedzeniem.
Pamiętaj , że warto jeść także pieczone ziemniaki w mundurkach lub gotowane w skórce. 
W młodych ziemniakach i ich skórce znajduje się dużo witaminy C i potasu.
Pamiętam jak z obrazka, zawsze mnie wysyłano na pole, kiedy już wyrosły na tyle ziemniaki na polu, żeby można je było kopać,  abym nazbierała no wygrzebała z kilo z ziemniaków. 
Miałam 9 lat jak mnie tak, ciocia wysyłała  na pole i swoimi małymi rączkami delikatnie grzebałam w ziemi szukając w bruzdach obsadzonych ziemniakami, ziemniaków delikatnie urywając ziemniaki po prostu coś wspaniałego.
Potem je myłyśmy i do czysta umyte gotowałyśmy w skórce. 

Podawane byly z masełkiem i swierzym koperkiem i swojskim kefirem zrobionym z mleka od ciocinej krówki. 
To były czasy. Wspaniałe. 
Ale się rozmarzyłam za tym smakiem ziemniaków w mundurkach. Mniam. 
Wracają do gotowania młodych ziemniaków w skórce, znajduje się w nich wiele substancji, które są bardzo pożyteczne dla serca i naczyń. 
Trzeba tylko uważać, żeby nie wykorzystywać do leczenia już przezieleniałych bulw, w których kryje się trująca substancja tzw. solanina. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sernik na zimno z brzoskwiniami .

SYROP Z ZIELONYCH ORZECHÓW WŁOSKICH.

PRZEPIS NA OLEJEK ZŁODZIEI