Kalafior w słoiku na zimę.

Kalafior w słoiku na zimę.
Od dawna chodziło mi po głowie jak zrobić kalafiora w słoiku na zimę, i udało się.
Przepis znalazłam na stronie internetowej i spróbowałam swoich sił. Udało mi się zrobić pyszny kalafior w zalewie octowej. Jest to bardzo proste w wykonaniu. 
Składniki. 
1 kalafior 
1 szklanka octu 
3 szklanki wody 
2 łyżki soli 
200 g cukru niecała szklanka 
Kalafora myjemy, dzielimy na małe różyczki i zalewamy wrzącą wodą na pięć minut zostawiamy pod przykryciem w tej wodzie. Jak ktoś woli miększy żeby był można go podgotować te pięć minut. Po tym czasie odcedzamy kalafior. Do wyparzonych słoików wsypujemy kilka ziaren gorczycy, ziela angielskiego i liście laurowe, ząbek czosnku, ja dałam do podkreślenia smaku natkę selera i pietruszki z łodygami i koper, oraz chrzan. Z podanych składników gotujemy zalewę. 
Kalafiora wkładamy do słoika zalewamy ciepłą zalewą octową i zakręcamy. 
Pasteryzujemy w garnku napełnionym 3/4 wodą jakieś 15 minut od zagotowania się wody. I gotowe. Wyjmujemy z garnka i odwracamy do góry dnem aż wystygnie i chycą nakrętki dla pewności. 
Powodzenia. Smacznego. 
Iwa. W 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sernik na zimno z brzoskwiniami .

SYROP Z ZIELONYCH ORZECHÓW WŁOSKICH.

KOKTAJL OWSIANY Z TRUSKAWKAMI