TORCIK NA WALENTYNKI




TORCIK NA WALENTYNKI.




TORT SERCE NA WALENTYNKI
Składniki:
* 5 jajek
* 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
* 3/4 szklanki mąki pszennej 
* 2/3 szklanki cukru
* 1 łyżka 🥄 cukru waniliowego
* barwnik czerwony do ciasta
Krem:
* 350g śmietany kremówki
* 1 szklanka cukru pudru
* 2 łyżeczki 🥄🥄cukru waniliowego
* ok.300g twarożku
* ewentualnie 1 łyżka 🥄 żelatyny rozpuszczonej w 1/3 szklanki wody (wrzątku)
* sok z 1 cytryny + woda i cukier, żeby sok nie był za kwaśny do nasączenia wedle uznania
* dżem truskawkowy lub malinowy jaki lubisz





WYKONANIE:
1. Przygotowanie zacznij od ubicia na sztywno piany z białek z cukrem waniliowym i cukrem. Następnie dodajemy żółtka, mleko, mąki i barwnik czerwony spożywczy ja dałam tak na czubku łyżeczki 🥄 wedle uznania i jaki kolor chcesz uzyskać ciemny lub jasny czerwony.
Następnie miksujemy na niskich obrotach.
2. Tortownicę okrągłą o rozmiarach 20 - 30 cm wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto do formy. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika 180 stopni Celsjusza i pieczemy 35 minut do suchego patyczka.

3. Wystudzony biszkopt dzielimy na 3 części. Z papieru na którym piekł się biszkopt wycinamy serce i wykrawamy trzy serca.
4. Ubijamy śmietanę na sztywno z cukrem pudrem, dodajemy ser mielony z wiaderka i wystudzoną żelatynę i mieszamy.
5. Biszkopt w kształcie serca kładę pierwszy na paterę, lub podkładkę ja wykorzystałam szklaną formę do tarty.
Następnie nasączam sokiem z cytryny zmieszanym z wodą i cukrem. Następnie kładziemy dżem i na to krem z śmietany. Potem znowu kładziemy drugie biszkoptowe ciasto w kształcie serca nasączam sokiem z cytryny i dżem i krem z śmietany. Następnie kładziemy trzecie serduszko biszkoptowe i na to krem. 
6. Smarujemy też boki tortu kremem.
7. Boki tortu dekorujemy pokruszonymi kruszkami, które zostały z wykrojonego biszkoptu. Można zrobić też serduszko na środku tortu.
8. Oczywiście można przyozdobić wedle uznania po swojemu.
9. Jeśli pieczemy w formie w kształcie serca nie zostają nam kruszki i ozdabiamy torta dodatkami do ciasta.
Przepis znalazłam w internecie przypadkowo i zrobiłam mężowi na Walentynki. Zmieniłam tylko w przepisie skład soku z cytryny dodałam cukru gdyż lubimy słodkie smaki.
Pozdrawiam serdecznie i smacznego 😉.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sernik na zimno z brzoskwiniami .

SYROP Z ZIELONYCH ORZECHÓW WŁOSKICH.

KOKTAJL OWSIANY Z TRUSKAWKAMI